Navigatie

Klik hier voor alle lessen »

BBB & BBBB »
Barbell Workout »
BodyART Stretch »
Buikspierkwartier »
Combi les »
Dance Mix Workout »
Fit & Fun »
Fitball »
Keep FIT »
Pilates »
Senioren Fit & Fun 60 + »
Stretch & Relax »
Total Body Workout »
Ultimate BALLET Workout »
YOGA »
ZUMBA »
AED aanwezig in DPFC »

YOGA

Hatha yoga

Hatha yoga is een tak van yoga die bestaat uit een systeem van oefeningen om beheersing te verkrijgen over de geest en vooral het lichaam. In zijn oorspronkelijke uitoefening gaat het om meer dan alleen de puur fysieke aspecten, als kracht, gezondheid, souplesse en welbevinden en is het een zoektocht naar de vereniging van energieën binnen in de mens. Men leert het lichaam te respecteren, herkent de grenzen en mogelijkheden en wordt bewuster van zichzelf.

 

Yin Yoga

Yin yoga is een rustige vorm van yoga waarbij je de houdingen 3 tot 5 min. vasthoudt.

Hiermee bereik je het bindweefsel en de dieper gelegen spieren.

Het bindweefsel wordt langzaam gerekt en gehydrateerd , waardoor er ruimte wordt gecreëerd in het bindweefsel en de gewrichten.

Ook stimuleert het de doorstroming van energie, door het activeren van de energiebanen (meridianen), wat een positief effect heeft op je gezondheid.

Daarnaast kunnen spanningen en stress loskomen, waardoor je niet alleen ruimte creëert in je lichaam maar ook in je hoofd en hart!

 

 
Kinder Yoga

In deze tijd komt er veel op kinderen af en wordt er veel van ze verwacht. Ieder moment van de dag kan een kind prikkels opzoeken. Daarnaast wordt het, mede dankzij social media, steeds normaler om op iedere stap die je neemt te worden beoordeeld. Het is daarom extra belangrijk om de signalen van je lichaam te leren kennen, prikkels te leren filteren en een positief zelfbeeld te stimuleren. Kinderyoga is een manier waarop kinderen kunnen leren herkennen wanneer zij behoefte hebben aan ontspanning en ook welke vorm van ontspanning op dat moment het beste aansluit. Tijdens kinderyoga is de benadering van kinderen positief en wordt er op een creatieve en speelse manier geleerd hoe een kind zichzelf kan waarderen en zichzelf met liefde en respect behandelt. De yogahoudingen bieden ook nog eens goede lichaamsbeweging, die het lichaam soepel en sterk maakt. Een kinderyogales bestaat, naast de verschillende yogahoudingen uit de volwassen yoga, uit samenwerkingsspellen, dansexpressie en meditatie- en stiltespelletjes.

 

Een les sluit altijd volledig aan bij de belevingswereld van het kind. Zo zal een les voor vijf- en zesjarigen vol met fantasie, versjes en sprookjes zitten, terwijl een les voor tieners juist meer uitdagende yogahoudingen en een thema als zelfvertrouwen bevat. Het belangrijkste tijdens yoga is uiteindelijk plezier!

Yoga 4 TEENS

Ready.Set.Go. Je hebt een druk leven: school, werk, Social media, vrienden en veel verwachtingen van anderen. Daar komt ongemerkt veel stress bij kijken.

Een clear mind. Je kunt beter keuzes maken en omgaan met de verwachtingen van anderen. Stress kun je loslaten, evenals oordelen van anderen en dat van jezelf over datgene wat je in de spiegel ziet.

Ready.Set.Flow. Bij Yoga 4 TEENS werken wij aan zowel fysieke als mentale doelen. We werken aan lenigheid, stabiliteit, coördinatie, fysieke & mentale kracht. Als je lichaam er klaar voor is, is je mind dat ook!

Niet twijfelen, kom gewoon eens langs voor een gratis proefles.
 

   

 
Flow Yoga (alleen in Nesselande)

Stel je eens voor: je staat op, vol energie en motivatie om aan de dag te beginnen.

Je voelt je gezond en als je thuis komt van werk kan je de werkdag achter je laten.

Vervelende gedachtes over je zelfbeeld kan je loslaten en je voelt je zelfverzekerd over je lichaam.

 

Bij flow yoga, gebaseerd op de originele ashtanga vinyasa (flow) yoga, werken we aan de hand van doorgaande bewegingen aan de fysieke en mentale gezondheid.

Er wordt aan de ene kant gewerkt aan flexibiliteit, balans, coordinatie en core strength.

Aan de andere kant wordt gewerkt aan ontspanning, acceptatie en mindfullness.

Verder wordt er gewerkt aan je persoonlijke doelstellingen en zal de docent de les hierop aanpassen.

 

Ben je benieuwd of de les iets voor je is? Kom gerust eens mee doen!




Tijden:

• maandag 10.15-11.15  Yoga (Nesselande)
• donderdag 10.45-11.45  Yoga (DPFC Zaal 3)